Ja så kom äntligen dagen då vår länge inplanerade minisemester inträffade. Vilket var resmålet jo Givskud lejonpark samt Legoland, båda resmålen är värd ett besök. Jag kan inte beskriva med ord vad jag känner, är så oerhört glad över att vi kom iväg.
Familjen åkte ner till bästa bonusfamiljen i Halmstad redan på tisdag em och när vi kom dit så åt vi som alltid tacos. Jag kunde äta två buritos utan att få ont i munnen, kanske är svårt för någon att förstå den lyckan som jag känner för detta. På kvällen packades allt in i bilen, hade för semestern till ära fått låna grannens Opel Zafira med sju sitplatser. Barn och mammor var stissiga och förväntasfulla infr den annalkande resan. Uppstigning i ottan för att så tidigt som möjligt komma iväg, det sista packdes in i bilen. Hela resan hade lika gärna slutat på brännskadeavdelningen på Linköpings universitetssjukhus, då lillan fick tack i termosen med varmt tee i. Hur hon fick tag i den är en gåta för alla, den stod i en knuten plastpåse i golvbrunnen bakom förarplatsen och dottern satt bältad i sin bilbarnsstol. Vi trodde först att hon druckit av teet men tack och lov var det inte så, hon fick varmt tee på armen och hon hade som tur var en lång ärmad tröja. Efter kylning och tröst så kunde vi börja vår resa.
Barnen trodde att vi bara skulle gå på Legoland och de fick först veta om lejonparken ett par kilometer ifrån. Stora killen i sällskapet hade först i början svårt att tro på oss att vi skulle gå på zoo också. Efter fem timmar på zoo:t så åkte vi till stugan. Vi hade faktiskt en, fast jag var helt säker på att vi inte hade betalat dispositionen :-) och nu undrar ni säkert vad jag skriver.
Jo jag fick på tisdag kväll för mig när vi skrivit ut bokningsbekräftelsen för stugan att jag inte alls betalat dispositionen, vilket som ni alla redan nu förstår innebär att man inte har någon stuga när man kommer fram. När vi försökte ringa till campingen så var det inget svar. Jag fick panik och tyckte att det var ur bota dumt att det var jag som hade hållit i bokningen av stugan, sedan att det var jag som sa att jag gärna gjorde det är ju en helt annan sak ;-)
Stugan är fin och så även campingen som ligger i Randböldal, kan rekommendera det helt klart. Bara ett tips om ni ska åka till Danmark och hyra stuga det är inte helt säkert att toapapper ingår, så ta med er det.
På torsdag så var det äntligen dags för resans höjdpunkt LEGOLAND, min lilla loppa var helt i exstas när hon såg allt lego. Hon och de två större barnen har åkt karuseller. Vi hade toppen tur med vädret alla tre dagarna, på onsdag kväll när vi kommit fram till stugan så bryter det ut ett åskoväder utan dess like och oj vad det regnar. På torsdag har vi lätt molnigt, sol och 20 grader varmt och på fredag så har vi gassande sol och 25-30 grader varmt.
Vi har skrattat i bilen åt våra män då de trodde mer på gps:n än oss i baksättet som sade "åk tillbaka till rondellen och sväng av tredje avfarten där det stod Givskud!" Men tror ni att de gjorde det NEJ så klart inte. Så efter mycket körande runt i en liten by med vägarbeten med avstängda vägar mm så kom vi ut på samma väg en bit ifrån rondellen. Det roligaste med allt är ju att de tidigare upptäckt att samma gps inte var helt uppdaterad på de nya vägarna i Danmark :-)
Helgen fortsatte sedan hemma hos bonusfamiljen med grillning på dagen och eurovision på kvällen och söndag så var det hemresa och ikväll tittade jag på reprisen av sista avsnittet av Mot alla odds. Vilka starka människor blir så himmla peppad av dem. Nu jäklar ska jag komma igång med träningen igen.
Jag hade fått ett väldigt fint mail ifrån en för mig okänd mamma vars son hade fått samma cancer som jag och gått igenom samma tuffa jäkla behandling som jag, enda skollnaden var att han var i tonåren när han fick sin diagnos. Jag blir så himla glad över att andra hittar min blogg och läser den.