måndag 12 november 2012

På avdelningen!

Inser nu att jag inte skrivit på ett tag så nu kommer det antagligen bli ett långt sådant istället.

Vad som hänt sedan sist, jag fick sond i måndags (för en vecka sedan) och det var skönt faktiskt att slippa ha ont varje gång jag åt. Det har dock inte funkat helt problem fritt, då jag inte fått behålla sondvällingen. Så i fredags blev det bestämt att jag skulle läggas in som idag på avdelningen. De öppnade idag efter renoveringen och oj vilken skillnad på avdelningen.

Jag har nu bara 12 ggr kvar på strålningen och en gång med cytostatika. Vad tiden har gått tyckte inte alls servar så länge sedan allt började och jag bara tänkte, 3 månader va lång tid det är.

I helgen var morfar och bonus mormor samt min syster och hennes familj på besök, det var riktigt mysigt. Vi passade på att fira fars dag en dag tidigare. Vi fick också hjälp med att gräva och städa. Vilket var rena lyxen, städat har vi gjort men jag kommer inte ihåg när vi senast torka golvet och det luktade grön såpa i hela undervåningen, en helt ljuvlig doft.

Ha en skön vecka och så får vi se när nästa inlägg drycker upp.