fredag 28 juni 2013

Andra ok stämpeln i min Fuck Cancer bok!

Idag så har jag varit på i Göteborg på åter besök på onkologmottagningen och jag fick min andra ok stämpel i min Fuck Cancer bok. Det andra glada beskedet som jag fick var att jag inte behövde ta fler fragmin (blodförtunnande) sprutor :-) Dessa tog jag pga blodproppen jag fick i november.

Var även förbi hos bästa Ung Cancers kontor och lämnade 145 st armband, de var i full gång att göra iordning inför Almedalsveckan, där de ska lansera den nya kampanjen Kolla pungen!

Idag är det exakt sju månader sedan jag gjorde min sista strålbehandling! Tjohoo jag känner att jag borde köpa mig en present idag, typ en symaskin. Jag har börjat sy kläder till mig och min dotter än så länge.

Ha nu en bra helg alla glada läsare.

söndag 2 juni 2013

Lördag och söndag

Igår (läs fredag) var vi och uppvaktade lillebrors fästmö som tog studenten. Kanon väder i Lerum och glada studenter. Vi åt gott och hade det trevligt. 

Vi hade sådann tur att vi hann hem innan lilltjejen kräktes, hej magsjuka men välkommen var du inte. Är så glad att hon inte kräktes hemma hos brosans tjej. Vi sov si så där inatt och har idag njutit av det fina vädret samt planterat vinbärsbuskar.  Imorgon far jag tillbaka till affären och köper fler bärbuskar, svart vinbär och hallon har maken önskat sig.

Idag fortsatte trädgårdspysslandet med plantering av svartvinbär och hallon. Vädret har inte varit lika bra som igår men uppehåll.

Imorgon får jag vara hemma med liten sjuk tjej, hon har inte i skrivande stund kräkts på tjugofyra timmar. Som det ser ut så kommer vi kunna gå på förskolans sommarfest på tisdag em.

Jag kan ibland sitta på min altan och bara njuta av att få uppleva denna sommaren.

Kram.