fredag 26 oktober 2012

Familjeutflykt!

Idag var det den stora familjeutflykten till Sahlgrenska. Ja nu undrar ni om strålningen gjort mig tokig men nej inte alls. Först hade jag som vanligt min strålning på för middagen och sedan hade dottern ett återbesök till ortopedmottagningen kalla det för tre månaders besiktningen av hennes lilla tå. Den blev godkänd och nästa besiktning av samma lilla tå blir om sex månader. Läkaren var nöjd med läkningen och att den nya lilla knölen vuxit bort.

Jag fick vara med om att datorn som styr strålnings apparaten hängde sig och jag fick ligga lite extra länge med masken men det gick bra.

Vi åkte med Ronden ner till Sahlgrenska och lagom i Lilla Edet ser jag hur dottern är illamående, det enda jag fick snabbt under hakan var mina händer och sedan kräktes snäckan, inte lätt när man blir åksjuk. Hon hämtade sig snabbt och ned lite rena kläder på kroppen så fortsatte resan.

Ikväll skickade jag iväg maken på rollspel hos min lillebror, hans kompis R och min lillasysters sambo. I utbyte fick jag min lillasyster, vilket kapp jag gjorde. Vi har myst med godis och roliga spel på Ipaden.

Imorgon väntas storasyster med familj hit och så ska höstmarknaden besökas och sedan till kvällen väntas en god middag bestående av min potatisgratäng, gräddsås samt kött till middag.

God natt!

Pssst: kom ihåg att det är ok att skratta och känna glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar