Glömde skriva igår som jag tänkt mig. Så jag skriver gårdagens inlägg idag, så att ni läser det som igår.
Det började med tidig uppstigning 5.30, för mig. Hade gott Om tid innan taxin skulle komma, den skulle komma 6.15. Som av en händelse titta jag ut 5.40 och vem står inte utanför jo taxin. Gick ut och prata. Med chauffören och han undrade snällt om jag möjligen kunde åka tidigare då han skulle hämta ett barn i en av förorterna till Göteborg 7.30. Sa att jag skulle göra mitt bästa, gissa om stressnivån steg lite extra. För jag var inte stressad redan över hela situationen. Som tur var kom min man ner och strukturera upp så att jag fick frukost. Gick ut till taxin 6.00, det var en mycket trevlig chaufför som var utbildad inom fysik och matematik på universitet i sitt hemland. Han fick inget jobb inom sitt område här i Sverige så han börja köra taxi.
Kom till avdelningen och fick träffa min PAS (patientansvariga sjuksköterska) helt underbar människa. Alla på avdelningen är slipper gulliga. Igår gick dagen i planeringens tecken och jag gjorde hörseltest, jag fick även en cvk (centralvenkateter) som sitter under nyckelbenet på höger axel och går in i venen. Hade även inskrivnings samtal med både sjuksköterskan och läkaren. Det må vara att avdelningen befinner sig i på en evakuerings avdelning tills dess att den vanliga renoveras. Vilket medför att rummen är små och att hela avdelningen är sliten, men allt detta kompenseras av den helt underbara personalen. Min man kom på besök på eftermiddagen vilket var underbart, vi tog en promenad och satt i solen.
Oj va mycket jag skrev som vanligt får ni läsa det ni orkar och vill. Dags att säga god natt!
Älskade syster-yster. :-)
SvaraRaderaSkönt att det känns bra med personalen, så färden kanske blir lite lättare.
Hoppas du slipper bli för dålig idag/imon.
Pussar och kramar
Tack för en helt UNDERBAR eftermiddag och kväll. Puss puss. God natt!
RaderaHar hört att personalen ska vara så jättebra där. Skönt att du fick ett varmt mottagande ❤.
SvaraRaderaKram
Micks de är lika underbara som du hört. Underbar personal gör så himla mkt, det är guld värt. Ha trevlig Labour day firande. Massa Bamse kramar.
Radera