måndag 20 augusti 2012

Sjukhustandläkaren!

Idag ringde en snäll tandsköterska och undra om jag kunde komma till sjukhustandläkaren idag. Jag blev glatt överraskad att det gick fort, de hade fått återbud. Väl där så träffade jag en helt underbar tandläkare, jag gillar inte tandläkaren. Hon var helt fantastisk, försiktig och mjuk på handen. Hon hade aldrig sett så fina tänder innan sa hon flera gånger. En massa röntgen bilder togs, jag fick göra avgjutning för florskenor och sedan gjorde hon en väldigt noggrant tandstatus. Jag fick även ett träningsprogram för att käken. På fredag ska jag tillbaka och hämta min florskena. Det känns som ett stort steg närmare behandlingsstart! Idag på posten fick jag ett pocketogram av min underbara vän. Tack så mycket, jag blev väldigt glad för den.

1 kommentar: