Idag har vi varit och städat på samfälligheten, det blev väldigt fint på lekplatserna.
Idag så har jag varit hos sjukhustandläkaren och fått mina tandskedar. Under tiden så fick dottern umgås med moster och mormor. Hon hade haft det så mysigt och roligt med dem. var förbi på jobbet och hälsa på. Åhh vad jag saknar er, ni underbara, goa arbetskamrater.
Idag i brevlådan låg det en kallelse till strålbehandlingsavdelningen, ska dit den 2 oktober för förberedelser och den 15 oktober drar behandlingen igång. Känns skönt att även ha datum för när strålningen startar. Som det ser ut nu kommer jag fira makens och min födelsedag inneliggandes på sjukhus.
Nu till den svarta sidan av allt. Herre jösses vilken ångest jag får på kvällarna, innan jag ska sova. Förstår mina patienter på jobbet. Det bli till att ringa avdelningen imorgon och be dem skriva ut lugnande. När jag till slut somnar så drömmer jag om alla jag känner, från grundskolan fram till idag och drömmen går alltid över till att bli en mardröm. Ja så nu vet ni även om den mörka sidan av att ha cancer.
Ha det gott och så får vi se när nästa inlägg kommer. Nu ska jag ta och njuta av helgen. Har inte så mycket inplanerat, ska träffa en vän och äta lunch på söndag.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar