torsdag 28 april 2016

En bra dag!

Alla dagar är verkligen olika, ibland är jag så pigg så jag nästan glömmer bort hur sjuk samt vilken jädrans kamp jag genom gick för 1,5 år sedan. Sedan kommer dagar som igår och bara påminner mig om vad jag har varit igenom. Hualigen vad trött man kan vara. 

Var jag inlagd på sjukhuset för att jag fått infektion i stämbanden och luftröret vilket gav mig andningsbesvär, är nu äntligen tillbaka och ska börja träningen inför Göteborgs varvet 17 maj.

Idag har jag haft en bra dag, ligger i fas med mitt skolarbete, inhandlat min födelsedagspresent till ett av mina älskade syskonbarn. Tittar på Helt sjukt och känner igen mig i det mesta som Oldsberg berättar. Jag blir bara mer övertygad om att jag ska gå vidare till patientnämnden, allt för att inte någon annan ska behöva drabbas av samma bemötande och utredning som jag fick. Jag blir så förbannad att de formligen hotade mig till livet i cirka fem månaders tid och att jag fick tvinga mig till en operation för att ta bort lymfkörteln som "bara" var en infektion efter att jag varit förkyld. Men hallo det är väl inte bara en infektion om den växer hela tiden. Jag kan fortfarande förundras över att om man inte kan läsa ett röntgen svar, att man istället för att konsultera en kollega ger beskedet det är ingen cancer. Jag tycker det är märkligt att en annan läkare på samma bilder kan se metastaser på båda sidor om halsen och en tumör bakom näsan. Hade jag inte tvingat dem att operera bort lymfkörteln så hade jag inte suttit här idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar